julen här!

Eftersom jag inte har bloggat på ett tag så vet i inte så mycket vad som händer. Nu över jul så är jag nere i göteborg med mina släkningar! min julafton var jättemysig med massa mys och julklappar. tänkte berätta lite om hur vi firar jul.

Vi börjar med julfrukost med gröt, julskinka och mackor. sedan så äter vi lunch med det vanliga som man har på julbordet ni vet ;) klockan tre kollar vi kalle anka (som ni flesta kanske gör). sedan vid halv fem så brukar min farmor och farfar alltid vilja gå till kyrkan för det är någon kör som sjunger där. och då brukar alla andra stanna hemma, men i år så åkte vi alla med! det är ju inte den roligaste timmen som jag har haft i mitt liv men gör det mest för julkänslans skull :) när vi kommer hem så är det julklapps öpnning och eftersom vi bara är 7 stycken så går vi varvet runt så att man ser vad alla får. sen går vi runt till alla paketen är öppna! sedan så äter vi middag, och det är ju nästan likadan som lunchen. efter middagen så har vi ett julklapps spel som går ut på att man ska försöka vinna så många julklappar som möjligt. riktigt roligt faktiskt! i år så vann jag en datamus, trisslotter, farmors favorit kakor ♥ och fina ljus lyktor! sedan fortsätter myset till vi gå och lägger oss. så är julen här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0